1-op-1-traject

Na eindelijk de moed verzameld te hebben, ben je met heel veel energie en zin van start gegaan met het opzetten van jouw eigen praktijk of bedrijf. Het is jouw droom om meer plezier en meer vrijheid in je werk te hebben en om meer tijd over te houden voor je gezin en om leuke dingen te doen.

 

Maar waar is die droom gebleven? Je maakt meer uren dan tijdens je baan in loondienst en van meer energie overhouden is al helemaal geen sprake meer. Wat komt er ontzettend veel kijken bij het runnen van eigen bedrijf! Als je dat vantevoren geweten had…

Is dit jouw dagelijkse praktijk?
  • Jouw inbox is overvol en je weet niet meer welke mails je nog moet beantwoorden?
  • Jouw bureau ligt vol met stapels of het bureaublad van je computer staat helemaal vol met documenten? Je ziet overal waar je kijkt klussen en taken die nog opgepakt of afgemaakt moeten worden?
  • Het terugvinden van (papieren of digitale) documenten is steeds een enorme zoektocht?
  • Je hebt last van onrust en stress omdat je niet meer weet waar je eerst en laatst mee moet beginnen?
  • Je vind het moeilijk om geconcentreerd te werken en lukt het je steeds niet om iets af te hebben binnen de tijd die je ervoor uitgetrokken had?
  • Je wil je héél graag inhoudelijk weer eens verdiepen in je vakgebied maar daar kom je nooit aan toe omdat je geen tijd overhoud?
  • Je krijgt het Spaans benauwd als je denkt aan ‘moeilijke dingen’ als de financiële administratie, de belastingen, algemene voorwaarden en de privacy wetgeving?
  • Je vergeet wel eens een afspraak met een klant?

Het plezier dat je hoopte te hebben in het uitvoeren van jouw vak wordt nu overschaduwd door een heleboel bijkomende zaken. Hoe zonde zou het zijn als je het ondernemen hierdoor zat wordt?

Denk weer even terug aan waarom je je eigen praktijk of bedrijf bent gestart. Aan welke grote stappen je gezet hebt om dit al te bereiken. Dan kan je deze horde ook nemen!!

Het is je alleen nog niet gelukt om zelf een oplossing te vinden.

Zonder succesvolle basis geen succesvol resultaat!

Als ik je nou vertel dat je door een beetje meer structuur in de basis te creëren, het overgrote deel van deze frustraties kan tackelen!

Door jouw werkzaamheden goed te organiseren ontstaat er rust en ruimte in het werken en in je hoofd. Hierdoor werk je effectiever en efficiënter en worden de ‘bijzaken’, die toch echt bij het ondernemen horen, een koud kunstje.

 

Hoe zou het voor je zijn als:

  • Je de regelzaken voor de opzet van jouw bedrijf definitief van je to-do lijstje kan strepen?
  • Je jouw mailbox onder controle hebt; je kan mails terugvinden en weet waar je nog actie op moet ondernemen?
  • Je niets meer vergeet en niets meer hoeft te onthouden.
  • Je jouw agenda realistisch invult.
  • Je een haalbare kwartaal-/maand-/week-/dagplanning kan maken zodat je houvast en richting hebt? En deze om kan zetten in concrete acties?
  • Ad-hoc klussen niet meer leiden tot stress of zelfs tot achterstand; doordat je weet wat je acties zijn en je agenda goed is ingedeeld kan je eenvoudig schuiven met acties.
  • Het lukt je de nieuwe manier van werken blijvend toe te passen omdat deze aansluit bij jouw werkzaamheden en jouw voorkeuren?
Lijkt dit je wel wat?

Bij het 1-op-1-traject help ik jou om, in 3 tot 5 maanden, de basis van je bedrijf zó te structureren dat je weer prettig en zonder stress kan ondernemen.

Ik help je om jouw werksituatie en manier van werken inzichtelijk en overzichtelijke te maken. Je krijgt werkmethodes aangereikt om jouw werkzaamheden op een voor jou prettige manier te organiseren en uit te voeren. Ik help je bij het je eigen maken van die methoden, systemen en bij het aanleren van efficiëntere werkgewoontes.

Je leert
  • Welke zaken er geregeld ‘moeten’ zijn voor jouw bedrijf en hoe je dat aanpakt.
  • De e-mail en je agenda slimmer te gebruiken.
  • Jouw taken en (terugkerende) verplichtingen om te zetten in concrete acties en afspraken.
  • Haalbare planningen op te stellen.
  • Te werken met meer focus/aandacht.
  • Een (cliënt)administratie en/of archief op te zetten en bij te houden.
Dit levert het jou op
  • Rust in je hoofd doordat je de zaken op orde hebt en weer overzicht hebt. Geen verrassingen, piekeren of stress meer.
  • Meer werkplezier doordat de ‘bijzaken’ van jouw bedrijf gemakkelijk geworden zijn waardoor jij meer toekomt aan je ‘echte’ werk.
  • Tijdwinst; slimmer gebruik maken van de mogelijkheden van je e-mailprogramma, een betere planning, efficiëntere werkdagen waardoor je meer focus hebt voor jouw kerntaken en minder zoeken naar documenten en mails.
  • Geldwinst; geen aanmaningen of boetes meer doordat je altijd op tijd bent met betalen. Bedenk eens wat een tijdwinst van 2 tot 6 uur per week je oplevert in vrije tijd of als je die tijd aan klanten zou kunnen besteden.

Dat wil jij toch ook?

 

Dat kan als je start met het 1-op-1-traject!

Praktische informatie

Wat zit er allemaal in het traject?

  • We starten met een structuur-scan van 3 uur. Hierin nemen we jouw bedrijf onder de loep en brengen jouw situatie in kaart aan de hand van deze onderdelen:

 

Ik help je om jouw situatie en manier van werken inzichtelijk en overzichtelijke te maken. Aan het eind van de scan heb je overzicht en weet je waar je actie moet ondernemen.

  • Daarna ondersteun ik je in 4 sessies van 2 uur bij de uitvoering en implementatie van de punten die uit de structuur-scan zijn gekomen. 

Dit doen we op jouw werkplek. Ik kijk en denk met je mee, geef je tips, tricks en reik je methodes aan om jouw werkzaamheden op een voor jou prettige manier te organiseren en uit te voeren.

  • Tussen de sessies zit steeds 2 tot 3 weken zodat jij de tijd hebt om aan de slag te gaan, nieuwe manieren van werken kan uitproberen en deze eigen kan maken.
Aan het eind van dit traject staat de basis van jouw bedrijf als een huis en jij bepaalt weer de koers.

Jouw investering voor dit traject is € 899,– (excl. BTW). Betalen in 3 termijnen is ook mogelijk.

Ja, daar ben ik wel aan toe!