Cursus

Zen in je mailbox

Overzicht en rust in je mailbox, agenda
en to-do-lijstjes

Geleefd door je mailbox? Té veel to-do-lijstjes?

Wordt je geleefd door je mailbox? Komt er geen eind aan de mails? Lukt het je niet om bij te houden wat je nog moet doen? 

Heb je op je bureau een agenda liggen, meerdere notitieboekjes en slingerde post-it’s met alle taken die nog gedaan moeten worden? Vervolgens heb je op je computer nog een digitale agenda en een takenlijst waar je nog iets mee moet doen?

Is je agenda zó vol dat je geen overzicht meer hebt? Kom je niet toe aan de belangrijke dingen die ook moeten gebeuren? 

Doordat je geen overzicht meer hebt, kan je je stuurloos voelen. Dit geeft onrust en stress. Je werk kost je veel meer tijd dan nodig is en vaak voel je je veel drukker dan daadwerkelijk het geval is.
Zonde, dat kan anders! 

Ben jij toe aan wat meer zen?

Ik weet precies waar je tegenaan loopt. Omdat ik weet hoe frustrerend dit is, heb ik mijn kennis en ervaring gebundeld in een online cursus.

In deze cursus leer je snel en gemakkelijk een nieuwe manier van werken, waarmee de chaos in je mailbox, agenda en to-do-lijstjes voorgoed verleden tijd is. Stel je eens voor hoe fijn het zou zijn als:

Mijn ervaring

Zonder te overdrijven kan ik zeggen dat ik meer dan 10 jaar op zoek ben geweest naar dé perfecte (papieren) agenda, naar dé perfecte taken-app, naar een nóg geavanceerder plansysteem om mijn to-do-lijstjes bij te houden…
Pas toen ik de me ging verdiepen in methodes om hiermee te werken, ontdekte ik de missing link (een van de methodes die ik leerde kennen was de Getting Things Done-methode van David Allen) en ging er een wereld voor me open. Ik kon éindelijk stoppen met zoeken. Het zit ‘m namelijk niet in de agenda of het notitieboekje maar hoe jij ermee om gaat.

Er wordt je namelijk nooit verteld HOE je jouw mail, agenda en takenlijst op elkaar aan moet laten sluiten. Je probeert zelf steeds iets nieuws in de hoop dat je nu dé manier gevonden hebt. Wat steeds ontbreekt is een systeem waardoor alles samenwerkt, en daarom werkt het tot nu toe nog niet voor je.

In deze cursus leer ik je de basis, aangevuld met mijn ervaringen en tips. Zo kan ook jij stoppen met zoeken en vanaf nu efficiënt werken 🙂

Jarenlang heb ik als secretaresse en projectondersteuner gewerkt en heb heel veel ervaring opgedaan met het managen van mijn eigen mailbox, takenlijst en planning, maar ook die van anderen. Zo weet ik dus hoe het is om aan de ‘dienstverlenende’ kant hiermee bezig te zijn en daarnaast heb ik er ervaring hiermee als ondernemer.

Professional organizer opruimcoach

Dit zijn de modules

1. Takenprogramma installeren en integreren in maibox.

2. Takenprogramma in gebruik nemen en vullen.

3. Je agenda op orde maken.

4. Een nieuw startpunt creëren in je mailbox.

5. Nieuwe manier van mail verwerken toepassen.

6. Werken met kleuren - categorieën/labels voor extra gemak.

7. Bijhouden en extra tips voor o.a. plannen.

mailbox bijhouden

Aan het eind van de cursus heb je dit bereikt

Voor de rest van je leven

Je hebt een systeem geleerd om het zelf voort kan zetten. Het werkt bij elk soort agenda, elke to-do-lijst (app) en bij elk type mailaccount. De rest van je leven!

Je mailbox blijft bij

Je mailbox is geen archief of takenlijst meer maar mails worden super efficiënt verwerkt. Je mailbox is weer op orde en je leert dat zo te houden.

Agenda biedt in- & overzicht

Jouw agenda is weer op orde en je kunt in 1 oogopslag kan zien wanneer je wat moet doen. Door dat overzicht kan je makkelijker schuiven als er iets tussendoor komt met prioriteit.

Naadloze aansluiting

Je leert een systeem waarbij je mail, agenda en takenlijst naadloos op elkaar aansluiten. Geen mails meer die ertussendoor glippen of vergeten acties.

Al je to-do-'s in 1 overzicht

Alle losse to-do-lijstjes kunnen de prullenbak in. Ze zijn verwerkt in 1 overzichtelijk systeem. Je vergeet nooit meer iets en je hoeft niets meer te onthouden. Eindelijk rust in je hoofd!

Tijd en energie over

Doordat alles als een soepel treintje loopt, hou jij tijd en energie over die je weer aan belangrijkere dingen kunt besteden!

Ervaringen van anderen

Dit krijg je

Dit zit er allemaal bij de cursus:

Investeer in jezelf door weer de touwtjes in handen te nemen. Het is een eenmalige investering waar je je leven lang plezier van hebt!

De cursusprijs is € 169,- excl. BTW (voor bedrijven en ZZP’ers is de BTW aftrekbaar). 

mailbox bijhouden

Handig om te weten (FAQ)

Deze cursus is geschikt voor iedereen die overzicht en rust wil in zijn/haar mailbox, agenda en takenlijstjes. 

Of je student, werknemer of ondernemer bent dat maakt niet uit.

De cursus staat in een online leeromgeving en bevat 7 modules.

Per module krijg je uitleg, werkbladen (downloadbaar) en instructievideo’s. Hiermee kan je zelfstandig aan de slag gaan op het moment dat het jou uitkomt. Je bepaald ook zelf het tempo. 

De cursus bestaat uit 7 modules. Als je zou willen, dan kan je 1 module per dag volgen. 

Hoeveel tijd je per module kwijt bent, hangt een beetje af van de inhoud van de module en hoe snel jij ermee bent.
Ik zou zeker uitgaan van minimaal 1,5 uur per module om met volledige aandacht aan de slag te gaan.

Maar het is een online cursus dus je kunt je eigen tempo bepalen. Je houdt sowieso 3 maanden toegang tot de online leeromgeving.

Alleen basiskennis van omgaan met de computer is handig.

Als je deze ervaring nog niet hebben dan help ik je daar heel graag mee! 

Mocht je twijfelen of de cursus voor jou geschikt is, neem contact met mij op om even te overleggen. Ik zal je daar eerlijk in adviseren.

De cursus is qua theorie geschikt voor álle mailprogramma’s, agenda’s en to-do-apps. Zelfs met een papieren agenda en papieren to-do-lijstje werkt de manier van werken die je leert.

In deze cursus krijg je uitleg (incl. instructievideo’s) voor deze 2 programma’s:

  • Outlook i.c.m. To Do.
  • Gmail i.c.m. Todoist.

 

In het werkboek en in de instructievideo’s laat ik je precies zien hoe het daarin werkt.

Als jij met een ander mail-/agendaprogramma werkt (bv. Thunderbird, Apple mail/agenda) dan kan je de cursus ook volgen. Je moet dan misschien alleen iets meer zoeken naar de instellingen in jouw programma.

Nadat je je aangemeld hebt, ontvang je een digitale factuur. Na het betalen daarvan, krijg je toegang tot de digitale leeromgeving.

Hierin staan de modules en in elke module vind je uitleg, werkbladen en instructievideo’s waarmee je zelfstandig aan de slag kunt gaan.
Na het afronden van een module, opent de volgende module voor je.

Je kunt direct 2 afspraken van 1 uur met mij inboeken via de online agenda. Ik raad aan om 1 afspraak halverwege te plannen en 1 afspraak een week nadat je alle modules  gevolgd hebt.
Tijdens deze afspraken kan je jouw vragen stellen en help ik je verder met alles waar je tegenaan loopt of waar je meer uitleg over wil hebben. Zo kan je dus ook hele specifieke vragen stellen voor jouw werk of voorkeuren.

Gun jezelf ook overzicht in je
werk en rust in je hoofd

Scroll Up