Werkwijze en tarief

Kennismaking

Voor een kennismakingsgesprek kom ik bij jou thuis, zodat ik een indruk krijg van jouw situatie. Vantevoren hoef je niets op te ruimen of voor te bereiden.

We maken kennis en bespreken waar jij mijn hulp voor wilt inschakelen. Wat zijn jouw wensen en wat maakt dat jij het lastig vind om een blijvende verandering aan te brengen? Zo kan ik een compleet beeld vormen en op basis van deze informatie bepalen hoe ik jou zo persoonlijk en effectief mogelijk kan helpen.

Er zijn geen kosten verbonden aan dit gesprek, ook niet als je na dit gesprek besluit dat je niet met mij wilt werken.

Hoe?

Jouw wensen en mogelijkheden staan altijd centraal en het doel is altijd om een oplossing te vinden die de situatie voor jou blijvend verbeterd.

Ik verplicht je niet om dingen weg te doen of te kopen; jij beslist en jij bepaalt het tempo. Wel denk ik met je mee en geef je tips, help je tot keuzes te komen die voor jou goed voelen en ik zorg voor de structuur in het proces.

Pakketten

Ik werk bewust niet (meer) met losse afspraken maar met pakketten van een aantal afspraken. Omdat jij met 1 losse afspraak niet geholpen bent en er zeker niet het maximale en blijvende resultaat behaald. Waarschijnlijk heb je het goede voornemen om na die ene afspraak zelf verder te gaan, maar dat heb je je vast al vaker voorgenomen. Door meteen meerdere afspraken vast te leggen heb je een stok achter de deur om het gewenste resultaat nu écht te behalen.

Een afspraak duurt 3 of maximaal 4 uur per keer. Dit lijkt kort maar is best inspannend en in die tijd kan er veel aangepakt worden. Tussen 2 sessies in heb je de tijd om te wennen aan de veranderingen en wil je misschien zelf al verder gaan.

In 3 uur kan je een klein ‘project’ aanpakken zoals een kast of een begin maken aan een groter project zoals een kamer of zolder. Ik begrijp dat het vooraf misschien lastig in te schatten is hoeveel sessies er nodig zijn om het eindresultaat te bereiken. Dit hangt mede af van de hoeveelheid spullen/papieren, de snelheid waarmee jij keuzes kunt en durft te maken en wat we tijdens de sessie tegenkomen. Mochten er meer sessies nodig zijn, dan kunnen deze voor hetzelfde tarief bijgeboekt worden.

Bij alle onderdelen staan pakketten genoemd maar neem uiteraard contact met mij op als je niet precies ziet wat je zoekt of als je andere wensen hebt. Ik bespreek jouw wensen graag om een passend pakket samen te stellen.

Tarief

De prijzen vind je bij de betreffende paketten. Deze prijzen zijn inclusief BTW, kleine organizingmaterialen en reiskosten binnen een straal van 15 kilometer.

 

PersoonsGebondenBudget (PGB)
Het is ook mogelijk om mij in te huren vanuit een Persoonlijk Gebonden Budget. 
Als je een indicatie voor ‘individuele begeleiding’ hebt, kunnen de diensten van een professional organiser daaruit betaald worden. Het uurtarief bedraagt €50,-. dit is vrijgesteld van BTW. 

 

Reis- en parkeerkosten
Voor afspraken bij jou thuis breng ik reiskosten in rekening voor afstanden verder dan 15 km buiten Zeewolde. De reiskosten bedragen € 0,19 excl. btw per kilometer. Deze zullen in rekening gebracht worden naast de prijs van een pakket. 
Eventuele parkeerkosten (als openbare parkeerplek niet aanwezig is) breng ik in rekening.

Betalen en annuleren

Na de kennismaking ontvang je, per mail, een offerte met de keuze van het pakket en een korte toelichting. Als je hier akkoord op geeft, kunnen we aan de slag en ontvang je de factuur.

Bij afname van een pakket dient de factuur uiterlijk de dag vóór de eerste afspraak betaald te zijn. Betaling in termijnen is mogelijk als we dat vooraf overeenkomen.

Werkafspraken/opruimsessies kunnen tot 24 uur voor aanvang van de afspraak kosteloos worden verzet.
Ben je niet thuis op het moment van de afspraak of kan de afspraak niet doorgaan binnen 24 uur voor de afspraak, dan beschouw ik die afspraak als ‘gebruikt’ (deze sessie gaat van het totaal aantal sessies af).

Voor annuleren verwijs ik je graag naar de Algemene Voorwaarden.

Aangesloten bij

Omdat ik het heel erg belangrijk vind om goede kwaliteit van dienstverlening te bieden ben ik aangesloten bij de NBPO (Nederlandse beroepsvereniging voor Professional Organizers) als aspirant lid. Hier vind je mijn profiel.

Daarom werk ik volgens de Beroepscode van de beroepsvereniging. Dit houdt in dat ik discreet en respectvol omga met de mensen, situaties en spullen die op mijn pad komen. Het werken naar een oplossing is het doel, zonder dat ik oordeel.

Als ik merk dat een vraag of situatie meer expertise vraagt dan ik kan bieden, dan zal ik dit melden en je -zo mogelijk- doorverwijzen. Jouw gegevens en informatie behandel ik discreet en zal ik niet met anderen delen.